Istorie

Totul a început în 1891 cu fondarea unei fabrici în Södertälje pentru producerea de vagoane de cale ferată. Numele companiei a fost Vagnfabriksaktiebolaget i Södertälje (Wagon Factory Ltd în Södertälje în suedeză), prescurtată ca Vabis. Curând după aceasta, compania a început să dezvolte şi să producă automobile şi camioane.

În 1900 Maskinfabriksaktiebolaget Scania (un amestec de suedeză şi latină însemnând „Machine Factory Ltd în Skåne”) a fost creată în Malmö, cel mai mare oraş din provincia de sud, Skåne, în scopul producerii de biciclete. Curând, Scania a început şi producţia de automobile şi camioane.

În 1902 a fost produs primul camion. În 1911, Scania şi Vabis au fuzionat pentru a face faţă concurenţei crescute din întreaga Europă. A fost produs primul autobuz, iar producţia de automobile şi autobuze a continuat în Malmö şi Södertälje.

Videoclip: Un camion de poştă pe şenile - Automobil - Autotractor pentru artilerie (0:19)




În 1935 Scania-Vabis a devenit agentul general în Suedia pentru Volkswagen.

În 1936 Scania-Vabis a introdus primul său motor diesel. 
 
În 1939 Scania-Vabis a prezentat Royal, un diesel unitar care utiliza componente standardizate, o premieră pentru companie. Acesta a fost începutul sistemului modular Scania.

În 1949 Scania-Vabis a lansat motorul diesel cu injecţie directă. Acest motor s-a dovedit atât de durabil încât a devenit cunoscut ca „motorul de 400.000 kilometri”.

În anii 1950 Scania-Vabis a început să construiască o reţea de vânzări şi service în Europa.

În 1957 Scania-Vabis a început producţia de camioane în Brazilia.

În anii 1960 au fost deschise în Suedia mai multe fabrici de producţie – o fabrică de producţie în Katrineholm şi o fabrică de producţie de cabine în Oskarshamn.

În 1965 a fost inaugurată fabrica de asamblare din Zwolle, Olanda.

În 1969 Scania-Vabis a lansat noul motor V8 de 14 litri (350 CP). Era cel mai puternic motor de camion din Europa.

În 1969 Scania-Vabis a fuzionat cu producătorul de avioane şi automobile Saab pentru a forma Saab-Scania.

În 1976 Scania a deschis o fabrică în Tucuman, Argentina.

În 1992 Scania a deschis o fabrică în Angers, Franţa.

În 1995 Scania a devenit din nou o companie independentă şi a fost listată la bursa de valori din Stockholm şi New York în următorul an.

În 2000 11 uzine din cinci ţări s-au unit pentru a produce camionul Scania cu numărul 1 milion.

În 2007 Scania a prezentat autobuzul viitorului, un autobuz hibrid de oraş de dimensiuni maxime cu podea joasă, cu funcţionare pe bază de etanol care reduce emisiile de dioxid de carbon fosil cu până la 90 de procente dacă este alimentat cu etanol.

În 2008 Volkswagen a devenit principalul proprietar al Scania, cu 68,6 de procente în consiliul de administraţie şi 37,73 din drepturile asupra capitalului. 
 

Pentru mai multe informaţii despre Scania Group: